Puisi untuk Dia

Senin, 02 April 2012

Terima Kasih..
Untuk kebahagiaan yang kau berikan dalam hidupku..
Aku lebih hidup saat bersamamu..

Aku sungguh menginginkanmu menemani hidupku..
Aku sungguh akan selalu menjagamu..

Tetapi aku harus bersikap..
Kau yang tidak mencintaiku tidak akan mengerti perasaanku..
Batinku yang begitu kuat memintaku untuk terus bersamamu,,
memintaku untuk mendekapmu penuh hangat dalam balutan cinta..
Tetapi juga memintaku untuk pergi darimu sejauh mungkin..

Aku tidak akan pergi daari penglihatanmu..
Tetapi hatiku akan pergi dari penglihatan hatimu..
Perasaan ini akan kubuang..
kuhilangkan sejauh mungkin..
Agar tak pernah kan kembali..

Aku juga takkan menunggumu lagi..
Bagiku semua ini sudah berakhir..
Biarlah semua yang telah lalu menjadi kenangan yang indah..
Kenangan yang takkan terlupakan dalam hidup..
Kenangan bahagia yang selamanya akan lekat di dalam ingatan..

Sungguh menyedihkan hati..
Tetapi juga membahagiakan hati..
Cinta yang menjadi pedang bermata dua..
Yang akan selalu menghiasi hidup kita..

Bahagialah kau bersama seseorang yang menjadi pilihanmu..
Aku hanya bisa mendoakanmu..

0 komentar: